Bh. selektor odgovorio na mnoga pitanja

Selektor reprezentacije Bosne i Hercegovine, Mehmed Baždarević, u razgovoru za portal Mondo.ba govorio je o neuspjehu protiv Kipra (poraz od 2:3), šansama za plasman u baraž, ali i mnogim drugim aktuelnim pitanjima.

“Pripreme pred Kipar su odrađene možda kao nikad do sada, u što su se uvjerili i ljudi iz rukovodstva Saveza. Vidjela se ogromna želja, disciplina i predanost u radu na trenizima, pa nam ništa nije pokazivalo da bi moglo da dođe do čega je došlo. Istina, jesmo se pribojavali meča jer smo bili bez nekoliko važnih igrača poput Emira Spahića i Milana Đurića, koji su nam dosad davali veliku dozu agresivnosti i sportskog bezobrazluka. Nismo imali ni Muhameda Bešića ni Izeta Hajrovića, a u prvih 45 minuta smo uspjeli da steknemo dva gola prednosti. Imali smo sve u svojim rukama”, rekao je na početku Meša.

Ni njemu nije najjasnije šta se uistinu dogodilo u nastavku, pošto je svojim igračima na poluvremenu meča u Nikoziji savjetovao da budu još čvršći i agresivniji, te da čuvaju loptu.

“Rekao sam momcima da idemo da sačuvamo rezultat, da odigramo još agresivnije i čvršće, da držimo loptu u nogama jer realno imamo dobre igrače koji to mogu. To je najbolja odbrana. Plan je bio da rutinski privedemo utakmicu kraju. Međutim, svaka lopta koja je dolazila do naših igrača je bila izgubljena u veznom redu, defanzivci su napravili nepojmljive greške, to znaju svi koji su ikada igrali fudbal. Meni su u tim trenucima bile ruke vezane, a igračima je ‘ušla voda u uši'”, slikovito je objasnio selektor “zmajeva”.

Baždarević naravno kao prvi među jednakima nije želio da pobjegne od svoje odgovornosti za poraz.

“Ako je bila moja greška, neka mi to ljudi koji pišu po medijima objasne. Napisali su da sam promijenio pozicije igrača! Pa kojeg igrača? Nikom ništa nisam promijenio! Sjetite se, u Grčkoj smo odigrali najbolju utakmicu u posljednjih 10-ak godina, a nismo pobijedili. Tad sam bio dobar selektor, a sad sam potpuna neznalica za pojedine! Nije sporno da treba kritikovati, ali kritika treba da bude argumentovana, a ne ovako. To me boli jer pričaju neistine”.

Meša se potom dotakao i stopera Celtica Joze Šimunovića, koji navodno nije dobio priliku zbog povrede.

“Niko nije napisao da Šimunović nije igrao zbog povrede pošto je propustio i tri prethodne utakmice za Celtic. Da li sam trebao da rizikujem da povrijedi ukrštene ligamente i na duži period ostanemo bez njega? Niko nije ni pomenuo da nam je nedostajalo nekoliko važnih igrača. Kritika kažem, mora da postoji i na mene i na igrače, pogotovo iskusnije, ali s argumentima. Meni je neshvatljivo šta se dogodilo u tih 11 minuta na Kipru. Boli me jedino nedostatak borbenosti u tim trenucima”.

Prema njegovom mišljenju, “paljba” na njega nije plod nekakvih teorija zavjere već našeg mentaliteta odnosno navijačke strasti.

“Mi stalno živimo u nekim zavjerama, ali to u ovom slučaju ne postoji. Ja znam da radim svoj posao, znam i koliko je teško stvoriti jednu čvrstu ekipu. Nedostajao nam je Đurić i posebno Spahić. Znali smo da možemo imati problema, tražili smo da igraju fudbaleri koji su u ovom trenutku najspremniji, najkonstatniji u igri i nikad nisam dijelio tim na odbranu i napad već za mene odbrana počinje od centarfora, odnosno cijelog tima. Ali, mislim da naša odbrana na Kipru nije imala dobru podršku od veznih igrača i napadača. Ekipa je podbacila na tom planu, nismo smjeli da dozvolimo rivalu da lako prelazi tu prvu liniju odbrane”.

Uprkos svemu, šanse za baraž i dalje postoje, pod uslovom da se dobiju dvije preostale utakmice protiv Belgije i Estonije.

“Belgija je strašna ekipa koja kažnjava i najsitniju grešku što su pokazali u Grčkoj kad su surovo kaznili domaćina za nekoliko minuta. Moramo biti maksimalno agresivni, kompaktni, čvrsti, da svedemo greške na minimum kako bi se imali čemu nadati protiv Belgije. A ne da poput Kipra napravimo deset grešaka, koje su i oni kaznili, a zamislite šta bi onda Belgija učinila”.

Baždarević je i dalje optimista i vjeruje da “crveni đavoli” nisu nepobjedivi…

“Možemo da pobijedimo Belgiju ili bilo koju drugu ekipu, kad smo mi pravi. Mogli smo i vjerujem zaslužili pobjedu u Atini protiv Grčke, pa možemo i da dobijemo Belgijance. Ali moramo imati veliku borbenost i koncentraciju. Dobro ćemo se spremiti i hrabro odigrati. Mislim da ćemo biti spremni, sad je bitno da se igrači odmore, oporave psihološki i bez povreda, a onda uz povratak Bešića, Hajrovića i Radeta Krunića dobijemo na svježini. Trebaće nam i malo sportske sreće”.

Dodao je da niti jednog trenutka nije pomislio da podnese ostavku.

“Nisam razmišljao o odlasku jer sam ‘fajter’ kao čovjek, bio sam takav i kao igrač, a takav sam definitivno i kao trener. To važi i za igrače, mogli bi na primjer Edin Džeko ili Ognjen Vranješ da ostanu i odmaraju sa svojim porodicama, ali dođu i bore se u nacionalnom dresu. Niko od igrača nije u reprezentaciji da bi odigrao loše, ali naš mentalitet, posebno kod navijača je takav da se poslije svake pobjede proglasimo šampionima svijeta, a poslije svakog poraza bi smijenili selektora”, zaključio je Baždarević.

(Reprezentacija.ba)